linneawilma

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Wilma&Linnea - 22 juni 2013 22:02

Har ni sett hans vines? Haha, grym. Skrattar varje gång   


 

Av Wilma&Linnea - 22 juni 2013 21:53

Jag tycker att OM man ska göra plastik operationer, så ska man göra det LAGOM, och inte överdrivet.

Liksom, om man har jätte små bröst, så tycker jag det är helt OK att göra dom lite större. Men tycker det blir skitfult när det blir ÖVERDRIVET.  Läppar är ganska svårt att få till bra när man fyller dem med allt vad det nu är. Det slutar oftast med att man liknar en anka som går och putar med läpparna. Men inte alla, finns de som får till det riktigt bra! Men även där ska det vara LAGOM mängd. Jag hänger/pekar absolut inte ut någon nu, säger bara vad jag tycker.

Vissa operationer slutar ju minde bra..







 







Av Wilma&Linnea - 22 juni 2013 21:37

Nu var det ju ett tag sedan vi skapade bloggen, jag och Wilma. 

Nu har vi snart 300 likes. TACK säger jag bara! Om ni tycker om bloggen och läser den , gilla den gärna då. 

Du gör det där vid menyn här jämte! 

Sprid gärna bloggen också, det är så kul när folk läser!


 


Hoppas vi når 300 idag! :D


 

Av Wilma&Linnea - 22 juni 2013 21:30

Imorgon kommer Linnéa äntligeeen hem ifrån campingen!! Känns som det var typ hundra år sen vi träffades nu.. Även om det bara var kanske en vecka sen sist. Men saknar dig ändå fiiisen. Så imorgon ska vi powerwalka och träna hela dagen. Toppkul! Det behövs verkligen haha. Nejmen behöver börja med det igen, har inte gjort det på två veckor nu kanske p.ga värk.. Mår verkligen dåligt ifall jag inte får träna.. Känner mig betydligt mycket tröttare än vad jag brukar o.s.v Men som sagt, imon kör jag igång igen!  


 

  

 



Av Wilma&Linnea - 22 juni 2013 20:32

Beställer leggingsen imon, WALLA.

Som jag redan har sagt så ser de inte riktigt ut så irl..

Alla ser olika ut så hoppas jag får fina... 


 


 







Min

Av Wilma&Linnea - 22 juni 2013 20:27

Ja, som jag sa innan så spelar jag ju lol... spelade ett game för drygt en timme sen. 

Kände för att lägga ut denna bilden. Den bästa av alla i lol är cassiopeia enligt mig.

Dåligt klippt i bilden men skitsamma. Ni som inte spelar lol lär ju inte förstå så mycket, men jaja. 



 


 

Av Wilma&Linnea - 22 juni 2013 20:23

Såg att emelie hade lagt ut detta på sin blogg... fick en klump i halsen.. shiet, stackars tjej! 

Tycker att alla som blir utsatta för sånt ska berätta för någon. Det hjälper inte att vara tyst och inte berätta för nån. 


Jag ska nu berätta om något som hände när jag var tonåring och som satt djupa spår. Förhoppningsvis hjälper min historia någon annan.

 

Jag var 14 år när allt började och hade tränat kampsport i några år. Jag hade alltid haft samma tränare som jag kommit att tycka om och som jag verkligen trodde att jag kunde lita på. Därför funderade jag inte särskilt mycket när han efter ett träningspass bad mig stanna kvar en stund. Jag hade skadad axeln under ett tidigare träningspass och han sa att han ville försäkra sig om att den var bra nu. Det som började med en oskyldig undersökning slutade med att han tafsade mig på brösten, rumpan och mellan benen med händerna. Jag var så chockad att jag inte sa någonting. Jag vågade inte säga nej och i efterhand trodde jag att ingen skulle tro mig om jag berättade. Vem kunde tro någonting sådant om honom?


Eftersom jag inte sa någonting, fortsatte övergreppen och blev allt grövre. Från att ha handlat om smek övergick det snart till rena våldtäkter. Jag fortsatte att hålla tyst, i tron om att det nu måste vara mitt fel. Några av mina träningskamrater började undra varför jag började må allt sämre men jag vågade inte säga ett ord till någon; inte till dem, inte till mina föräldrar och inte till någon annan vuxen. Vid 17-års ålder tog jag så till slut beslutet att slita mig ur hans grepp och sluta med träningen. Istället för att berätta sanningen om varför jag slutade drog jag en vals om att jag tröttnat och behövde en time-out.

 

 

Åren gick och jag hörde bara sporadiskt ifrån min tränare. När det gått fyra år träffade jag på en gammal träningskamrat som berättade att min före detta tränare nu satt i fängelse, dömd för sexuella övergrepp på flera barn i en annan klubb där han också var tränare. Jag fick fruktansvärt dåligt samvete och tänkte att ”tänk om jag bara anmält honom”. Dock kom den gamla frågan återigen upp: Skulle någon ha trott mig? Jag var glad att han fått ett straff men tankarna på att jag hade kunnat bespara de andra barnen det lidandet får jag alltid leva med.

 


I våras tog jag beslutet att återvända till min gamla kampsport men tränar i en annan klubb och givetvis för en annan instruktör, som känner till vilken klubb jag tränat i innan och för vilken tränare. På ett av de senaste passen avslutade vi med massage i grupp och då plötsligt och utan förvarning kom alla minnen av övergreppen tillbaka. Jag började störtgråta och sprang ut ur rummet. Tränaren följde efter och lyckades efter en lång stunds övertalan få mig att berätta varför jag reagerat som jag gjorde. En lång stund satt han bara och höll om mig och höll mig i handen. Tillslut frågade han varför jag inte hade vänt mig till honom när allt hände.


Ja, vad skulle jag svara. När man blir utsatt för sådana övergrepp av en vuxen man tror man kan lita på är det svårt att se att det finns bra vuxna i sin närhet som kan hjälpa. Tyvärr tappade jag tilltron till vuxenvärlden och vågade inte lita på att någon stod på min sida. Idag ångrar jag djupt att jag inte ens försökte vända mig till någon vuxen. Min rekommendation till alla där ute som är/har varit utsatt för någonting liknande är därför att vänd er till någon vuxen! Det finns alltid någon som lyssnar och som är beredd att hjälpa.


Med hjälp av min nuvarande tränare har jag nu sökt hjälp för att bearbeta händelserna. Jag hoppas att jag en dag kan glömma och förlåta men jag vet inte om det är möjligt. Minnena kommer jag alltid att få leva med och min tilltro till män är fortfarande inte särskilt stor. Med den hjälp jag får nu hoppas jag kunna bearbeta händelserna tillräckligt för att kunna förlåta.

 

 

Av Wilma&Linnea - 22 juni 2013 17:41

1. Jag blir lätt förbannad.

2. Jag har dåligt tålamod.

3. Jag tycker att ask.fm är en jävla mobbnings sida. 

4. Jag spelar Lol (League of legends). 

5. Jag är känslig för höga ljud. Ibland tycker jag vissa ljud är för höga som ingen annan tycker. 


eheheheh...


 


              

Presentation


Linnea & Wilma, Vi båda är 14 år. Bloggar om allt möjligt. Tack för att du besöker vår blogg!

Om du vill veta mer om oss, klicka bara på "Visa presentation".

Omröstning

Hur tycker du vi ska blogga?
 Längre text, mindre bilder
 Så som ni gör nu
 Mindre text, mer bilder

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Facebook

Muspekare.

Chrome Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards